woensdag 27 januari 2010

Darmen

Zo..dat was me een traininkje wel gisteravond in de kou. Eerlijk is eerlijk trainer Hans had een leuk parcour uitgezet voor de fartlektraining; lopen met gebruikmakend van elementen uit de omgeving zoals lantarenpalen, rondje vijver,de indianenloop, erg leuk.
Maar ik had last, enorme last van mijn darmen, zo lekker als ik me voelde na zaterdag zo moedeloos voelde ik me tijdens deze training; ik dacht alleen maar 'het zal me toch niet gebeuren tijdens de marathon?'
Ik ben maar even gaan zoeken op google en op www.ikvanbinnen.nl kwam ik titels tegen die gister érg op mij van toepassing waren; 'darmen..je hebt je buik er vol van' en '3 voor de prijs van 1'..
Verder gezocht met tips tijdens de trainingen, ik zet het er voor mezelf in dit blog zodat ik afentoe kan nalezen:

· geleidelijk opvoeren van trainingsduur en trainingsintensiteit
· dagelijkse koolhydraat-(KH)opname verhogen zodat ongeveer 60% van de totale energieopname uit KH komt, ten koste van de vetopname (20-30 %)
· royale vochtopname: controle van verlies aan lichaamsgewicht als gevolg van zweten door zowel voor als na de inspanning te wegen: beperk het gewichtsverlies tot maximaal 2% van het lichaamsgewicht; drink dus al voordat het dorstgevoel aanwezig is
· bij trainingen langer dan 1,5 uur KH aanvullen
· drinken/eten tijdens de wedstrijd al oefenen tijdens de training
· gevarieerd en meer gespreid over de dag eten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten